mandag 6. april 2009

McDo(nalds)

Eg har ikkje mykje fint  å seie om McDonald´s. Kanskje ein ting, forresten.

I dag var eg saman med svigerinna mi, Heidi, på ein McDonald´s-restaurant. Vi har felles haldning til fenomenet «amerikansk hamburgerrestaurant», men hadde gjort eit felles unntak frå regelen. Då gjorde ho meg merksam på ein fin ting med McDonald´s-restaurantane: Der er det alltid råd å gå på toalettet. 

Ho har rett! Der det er ein McDonald´s er det alltid ein do. Gratis do. Det gule M-merket har fleire gonger vore redning for den fulle blæra mi på bytur. 

Så det skal dei ha. Bra kundeservice på do-fronten. Slagordet gir seg sjølv

NYTT SLAGORD: «McDonald´s – when you need to go. But the food tastes like …»

3 kommentarer:

  1. Enig i at Mc Donalds er et utmerket toalett sted. Her i Bergen er det utrolig greit og sentralt med handicap toalett rett på innsiden... God plass til å dra opp strømpebuksa som sægger, stæsje på sveisen - og tisse! Dette er da mitt lille bidrag til å svekke kommersialismen...

    SvarSlett
  2. Nei- og nei så ille. Stakkars Lars Ove. Som en enkel pike fra landet... så er dette med cyberspase av og til litt i overkant avansert. Det er jeg som sægger med strømpebuksene - se over. Ikke Lars Ove. Stakkers Lars Ove har hjulpet meg med google maps på min pc - derav lå hans brukerkonto på min maskin - og jeg har vel aldri hørt om en google konto. Men nå har jeg fått en i en fart! Unnskyld sier altså Liv Karin

    SvarSlett
  3. Frå Helen Bråtun Myra: ....og du som skryter av Mæk Donald...ihvertfall dotilgjengelighet...vil kommentere den bloggen altså. Var i nød på Bekkestua her om dagen. Og da dukket du opp i mine tanker...etter at jeg hadde prøvd bensinstasjon og andre stasjoner...kom jeg forbi nevnte. Men på dodøra møtte meg en stor plakat: KODE TIL TOALETTET STÅR NEDERST PÅ KVITTERINGEN. Jeg hadde da ingen kvittering. Og hadde jeg hatt en, så er ikke det noe jeg samler på...men deeer skulle min inngang til toalettet stå. Ikke god seervice spør du meg. Men tydeligvis sånne som meg de vil kvitte seg med. MEN nevnte denne irriterende episoden til en kollega som hadde hatt en kvittering...men deeer sto det så mange tall at det ikke var godt å vite hvilke som skulle brukes. Hun trykket ulike kombinasjoner...god kundeservice.....hm....NEI!

    SvarSlett